poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Podróż do Przeszłości.. Lata 60.


"Czy to nie śmieszne: nawet nasze czasy będą kiedyś nazywali dobrymi dawnymi czasami."
Alberto Moravia



Chyba każdy zna Twiggy- ikonę piękna lat 60. !
Dziś to jej postać zainspirowała mnie do stworzenia notki o stylu i makijażach tych niepowtarzalnych lat !
Makijaż lat 60:
Makijaż wyróżniał się mocno zaakcentowanymi oczami.
Czarne kreski, długie, grube rzęsy, do tego ciemna linia w załamaniu powieki- aby oczy stały się duże i szeroko otwarte. W latach 60. linia w załamaniu powieki była mocno zaakcentowana kredką bądź linerem, zaś ruchoma powieka była pomalowana jasnym cieniem. W mojej- współczesnej wersji tego makijażu linia jest wykonana cieniem- subtelniej, zaś jasny kolor został zamieniony na jasny brąz.
Usta zaś miękkie, lśniące i pastelowe, a na zdjęciach wydęte po dziecinnemu. 
Aby trochę upodobnić się do Twiggy i innych bardzo szczupłych modelek lat 60. starałam się również "wyszczuplić" optycznie swoją twarz:)
Dla podkreślenia kości policzkowych, linii żuchwy i wyszczuplenia nosa użyłam kamuflaży Lancrone i ziemii egipskiej do jasnej karnacji IKOS.
Delikatne piegi jak u Twiggy to brązowy cień.

***

Fryzury lat 60:
1. Najczęściej były to mocno natapirowane włosy, pełne objętości, "nadmuchane". Wyglądały kusząco, efektownie i seksownie. Wiedziała o tym m. in. Brigitte Bardot.
Przestrzegam jednak dziewczyny o okrągłych twarzach, gdyż tego typu fryzury optycznie dodają centymetrów!
2. Równie często wybierane było wysokie upięcie/ kok, jak u aktorki Dunaway.
3. Inną wersją były krótkie fryzurki, geometryczne, bardziej dziewczęce niż kobiece (np. Twiggy).
źródło: Stylio.pl
Moda lat 60:
Podczas nauki w szkole Dziewulskich również stylizacja była bardzo ważnym i ciekawym przedmiotem, dlatego postanowiłam zajrzeć do notatek, a oto co znalazłam o latach 60....

Oryginalna Twiggy i jej współczesne odzwierciedlenie w modzie:
***

-krótkie spódniczki i sukienki
-brak talii
-geometryczne wzory
***

-Dekolty łódki
-sukienki typu snob dress -dopasowana, bez ramion, raczej krótka
***

Brigitte Bardot- ikona seksu lat 60., która nadal inspiruje współczesne gwiady.
Ursula Andress- charakterystyczne dla niej były łatwe w wykonaniu superkobiece fryzury.
Faye Dunaway- specjalistka od najtrudniejszych ról i najpiękniejszych upięć koka w historii kina.
***


Buty z rozciągliwych materiałów, długością dorównujące pończochom, do tego na obcasie.
***

Minispódniczki :)
"Wynalezione" i wprowadzone przez Mary Quant
źródło: Stylio.pl

Co więcej?
-plisy
-plastikowe guziki
-marszczenia
-ubrania z PCV i papieru
-kolorowe/ wzorzyste rajstopy
-rękawy 3/4
-toczki
-sukienki w kształcie trapezu
-sukienki typu: babydoll, princeski
-żakiety z dużymi guzikami, rękawami 3/4
-szydełkowane torby na ramie
-aksamitki na szyję
-bardzo szczupłe modelki
-początek stylu hipisów
-muzyka reggae
 -Bob Marley
-James Bond
-Zamach na Kennedy'ego
-wyprawa na księżyc
-The Beatles
źródło: Filmweb.pl

Filmy, w których możecie obejrzeć modę lat 60:
-"Do diabła z miłością"
-"Hair"
-"Powiększenie"
-"Forest Gump"- w którym możemy zaobserwować
przemianę ukochanej Gump'a

Jeżeli jesteście zainteresowane kolejnymi częściami "Podróż do przeszłości..." napiszcie mi jakie lata mam wybrać jako następne :)
20. 50. ?? a może 80. ???

Ja tymczasem się żegnam prawdopodobnie na dłużej gdyż szykuje mi się URLOP :)))
DO ZOBACZENIA WE WRZEŚNIU ;*

46 komentarzy:

  1. Jej świetna notka, strasznie miło i przyjemnie się czyta! No i makijaż jest wspaniały! Proszę o więcej! :p

    OdpowiedzUsuń
  2. naprawdę świetnie udało Ci się odwzorować makijaż!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna notka :) pełna ciekawostek i miłych obrazków :)
    ...i świetnie odwzorowany makijaż!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miłych dla oka* obrazków ;)) udanego urlopu :*

      Usuń
  4. Fajny post i świetny makijaż!

    OdpowiedzUsuń
  5. Makijaż bardzo ciekawy :)
    To udanego urlopu!

    OdpowiedzUsuń
  6. woooooow !
    oczy wyszly Ci genialnie !

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, jak cudownie wyglądają oczy

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam Twoje duże oczy :D
    ja mam opadającą powiekę, frustruje mnie to czasami, ale przecież nic nie poradzę, radzę sobie makijażem, ale bez.... bez wyglądam nieco azjatycko (tak mi mówią), małe, skośne oczy :) myślę,że przesadzają :P

    OdpowiedzUsuń
  9. lata 20!!! jak ja kocham te lata:) ps. tez mam taki zeszycik:P

    OdpowiedzUsuń
  10. super pomysł! bardzo mi się podoba ten makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Stawiam na 50! Właśnie lata 50 i 60 to mój ulubiony okres w dziejach mody i makijażu. Bardzo fajnie wyglądasz w makijażu inspirowanym Twiggy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super seria ;D bardzo przypadła mi do gustu ;) zrób koniecznie notkę o latach 20 ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. masz urodę, która mnie intryguje, podoba mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o super wpis świetnie Ci makijaż wyszedł!!!! rewelacja!! czekam na powr,ót do przeszłości w inne epoki ;]

    OdpowiedzUsuń
  15. Great inspiration!!! wonderful make up!!!
    Have a good week, doll!!!

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękny makijaż:) Ja bym chętnie poczytała o latach 20 ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspanialy makijaz oddajacy mode lat 60. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. cudownie wyglądasz w tym makijazu...rewelka...od dawna zbierałam sie za cos podobnego ale jednak nie potrafię tego chyba zrobić...Twoje wykonanie jest przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. znowu nam uciekasz? a idź idź odpoczywaj, ale wracaj szybko ;D
    a z posta dowiedział się wiele rzeczy o których nie wiedziałam ;O

    OdpowiedzUsuń
  20. a to ciekawe, świetny pomysł. ja tam jestem zakochana w latach dwudziestych, chętnie bym się dowiedziała jeszcze paru rzeczy! Czekamy z niecierpliwością!! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny makijaż oczu, naprawdę *_*

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo CI pasuje ten makiajaz :) Twoje olbrzymie patrzalki sa do niego stworzone !

      Usuń
  23. Kocham stylizacje na lata 60-te! Przekobiece, piękne, wszystko mi się podoba:)

    Pomysł z piegami malowanymi cieniem- genialny:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Hi lovely, I have an award for you in my blog!!!
    Hope you like!!!
    Besos, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Zakochałam się w tym makijażu :O
    Uwielbiam lata 60. Ubrania, jak i makijaż, ten oryginalny styl.
    Mniodzio.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiekne makijaże, miło przegląda się bloga ... śliczną masz buźkę...:* pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  27. piękne makijaże już zaczerpnęłam kilka inspiracji fajne ;) Zaczynam obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cześć! :) Bardzo podoba mi się Twój blog, więc jak byś chciała wymienić się obserwacjami to zaraszam:) Co Ty na to? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Aleś ty ładna podobna do twiggy ;d
    Zapraszam Cię do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Tzn nie że znam szafę, ale kojarzę, a co? :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawa notka. Uwielbiam Brigitte Bardot! A Twój makijaż robi wrażenie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. hi beauty <3 <3 <3 !!!
    no wreszcie jestes...skoro wróciłas z urlopu to czekam na zdjęcia z wypoczynku oraz....nowe posty mejkapowe, bo smutasnie sie tutaj zrobiło bez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mogłabym o Tobie zapomniec kochana, daj spokój :) ja cały czas czekam na Twoje nwoe posty ..ale chyba sie nie doczekam :) a to krawiectwo mnie strasznie zaapsorbowalo i tak wszystko naraz bym chciała uszyc :) efekty niebawem na blogu :)
      a remontowałam troche mieszkanie, i jakies tam mebelki pokupiłam.....nic szczególnego bo w starym budownictwie i rozmieszczeniu wiele sie niezdziała :(

      Usuń
  33. Aah :) konta nie mam, ale zajrze tam. Moze akurat coś sie znajdzie :P

    OdpowiedzUsuń
  34. wróciłaś i gdzie jesteś ? :P czekamy na nowy post ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny post!
    A Twoje zdjęcie... jest już wielka kolejka osób przede mną,które powiedziały to co i powiem ja
    Wyszło ci naprawdę genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  36. To były interesujące czasy jeżeli chodzi o modę i makijaż. Fajnie się przeniosłaś w czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...