środa, 7 listopada 2012

Powrót do Przeszłości... Lata 50.

"Pieniądze szczęścia nie dają. Do­piero zakupy."
-Marilyn Monroe
 
 
 
Lata 50. to dekada seksownej kobiecości.
W tych latach królują pewne siebie kobiety, zadowolone ze swojego ciała!
 
Makijaż lat 50. to zdecydowanie MÓJ ulubiony :) Jest bardzo klasyczny i kobiecy.
Cera delikatna i idealnie wygładzona. Policzki podkreślone ciepłym odcieniem różu. 
Oczy podkreślone czarną kreską, która biegnie wzdłuż górnej linii rzęs. Przy zewnętrznych kącikach lekko unosi się ku górze; zakończona "ostro". Zgodnie z makijażem ikony lat 50.-Marilyn powiekę ruchomą powinnyśmy pomalować jasnym perłowym kolorem, a w jej załamaniu wykonać delikatny łuk ciemniejszym kolorem.
Usta powinny byś pełne, o wyrazistym kolorze.
Gwiazdy kina najczęściej wybierały różnorodne odcienie czerwieni.
 
Make up lat 50. jest wciąż modny !!!
 
Wałki, fale i jeszcze raz loki :))
Najmodniejsze fryzury tamtej dekady tworzone były właśnie za pomocą wałków !
Na dużych ekranach jak i na ulicy kobiety miały włosy ułożone w miękkie fale, opadające na ramiona bądź grube i mocne loki, a wszystko uniesione u nasady.
Osobiście nie bawiłam się klasycznymi wałkami przy tworzeniu tej fryzurki-
moje loczki wykonane są za pomocą termoloków Babyliss,
 które opisywałam tutaj.
***
Długość: do ramion bądź krótsze!
Twoje są długie???:) Żaden problem !
Wystarczy kilka wsówek i szpilek aby skrócić Twoje włosy :)
Moje dzięki temu nabrały również objętości :))
***
Kolorem dominującym był platynowy blond, a niekiedy głęboki brąz.
Pod koniec lat 50. modne stawały się również koki.
 
***  
 
.. a co w szafie ?!
 
...  po raz kolejny zaglądamy do mojego starego zeszytu ze stylizacji:
-krótkie marynarki
-koszule związane paskiem w talii
-spodnie i spódnice koniecznie z podniesioną talią!
-suknie i spódnice- rozkloszowane
-ołówkowe spódnice (jak u Audrey!)
 
 
-sweterki na guziki; bliźniaki
-szorty
-skórzane kurtki
-w łaski powracają.. Gorsety podkreślające wąską talie i uwydatniające biust !
 
 
-jeans!
-pierwsze bikini :))
-baletki
-nylonowe pończochy!
-klipsy
-perły
-rękawiczki
-sportowe tenisówki
-białe skarpetki do kostek
-staniki bez ramiączek
-bufiaste rękawy
-paski podkreślające mocno wciętą talię
-duże guziki
-groszki, krata, paski kwiatowe wzory, pastele.. ;)))
 
 
A co zrobiła dla nas ponadczasowa projektantka Coco Chanel?? :)))
W latach 50. dała nam wspaniały prezent modny do dziś...
Pikowaną torebeczkę na łańcuszku !!
źródło:lula.pl
 
...dla mnie Chanel'ka trochę za droga, ale pełno takich w Reserved czy HM ;)
  
Uwielbiane i Podziwiane
Największe ikony lat 50.
-Marilyn Monroe
-Audrey Hepburn
-Grace Kelly 
 
 ***
 
Lata 50. to bardzo obszerny temat, więc jeśli po przeczytaniu tej notki nadal czujesz niedosyt polecam
kilka filmów z których również zaczerpniesz wiele inspiracji:
-"Rzymskie wakacje"
-"Beksa"
-"Śniadanie u Tiffany'ego"
-"Godziny"
-"Daleko od nieba"
-"Grease"
-"Mój tydzień z Marilyn"
 ***
 
Lata 50. -cieszmy się ich powrotem! ;))
Jedyne takie kobiece, seksowne z niepowtarzalnym stylem i smakiem !!


P.S. Kto się jeszcze nie zgłosił na moje rozdanie??!!!
Raz dwa !! :)))
 

45 komentarzy:

  1. Ten makijaż podkreśla Twoją urodę - szkoda, że nie dałaś zdjęcia buzi z przodu ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ;) ... jutro postaram się jeszcze jakieś wybrać!!

      Usuń
  2. Świetnie wyszło i pasuje Ci. Wyglądasz bardzo elegancko. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wooo ! ta nota mnie powaliła, make up, style 50 - ich temperament pewność siebie uwielbiam, ubóstwiam ! <3 już nie wspomnę o Marylin Monroe ! ... tak. ikona kobiecości 100% , hmmm.. chciałabym się cofnąć w czasie i tego doświadczyć.

    notatki ? super ! widać, że to lubisz ..

    chanelki ! szok.. zaskoczyłaś mnie niezmiernie ..

    + filmy .. czuję się dosłownie nasycona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. extra ! :) jestem bardzo zadowolona z tego powodu:)

      Usuń
  4. Kobieco, sensualnie, tajemniczo, z charakterem - bomba! Pozdrawiam, Blogging Novi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam lata 50-te! Makijaż świetny, bardzo Ci ładnie w takiej stylizacji. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wtedy to były kobiety! Z klasą, wdziękiem! Świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Great, great, great post!!!! I love the inspiration in the decade of the 50!!
    Have a good week! and my G+ for you...

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten makijaż świetnie do Ciebie pasuje :)
    Kobiecy i bardzo sexi :D

    OdpowiedzUsuń
  9. <3 przepięknie wyszło :)
    delikatnie ale seksownie !!!!!!!Pasuje Ci idealnie !!! Powinnaś tak chodzić na co dzień ;) hih
    aaaaa szok :)
    również uwielbiam 50-te ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taak uwilbiam styl lat 50 :)
    Świetnie wykonałaś ten makijąż, jest przepiękny! I dobrze ci w tej odsłonie, pasuje do Ciebie. :)
    Cieszę się że ta moda powraca!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ładnie. napiszesz skąd masz kolczyk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o nosek ?? :))) Niestety nie pamiętam! Ale przez Internet kupiłam za ok 10zł. To był jakiś sklep z samymi kolczykami... jak znajdę dam znać !!

      Usuń
  12. cudowny i na pewno bardzo pracochłonny post! a makijaż bajkowy ;) lubię takie "wspominki" historyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ! :) To już trzeci post z serii "powrót do przeszłości.." Zapraszam na następne ! :)

      Usuń
  13. ślicznie, uwielbiam takie makijaże :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jejciu jejciu, jak Ty ślicznie wyglądasz! :* no do schrupania dziewczyna! makijaż perfekcyjny i cudnie Ci w tych włoskach (kręciłaś lokówką? mam ostatnio ochotę kręcić i swoje :<)
    fajna notka, uwielbiam styl lat 50., urok kobiecości, ot co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, już doczytałam co do loczków!

      Usuń
    2. hieh :))) To mamy tę samą fazę :) Ja marze o tym żebyy budzić się codziennie z takimi loczkami (; ahhh

      Chrup ;*

      Usuń
  15. Pięknie, zapraszam do siebie ponieważ nominowałam Cię :)http://jowimakeup.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-yupi.html

    OdpowiedzUsuń
  16. oj tak świetny czas, te fryzury, makijaż, ubrania i styl bycia:) jak dobrze, że moda lubi powracać:)

    Ja też nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award:) Szczegóły u mnie na blogu, mam nadzieję, ze odpowiesz na moje pytania:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny makijaż, kocham Audrey i jej stylizacje <3

    OdpowiedzUsuń
  18. przepięknie! bardzo inspirujący post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skoro są inspiracje to teraz czas tworzyć !! :)

      Usuń
  19. Uwielbiam te lata!! :D
    I kocham takie loczki :))

    Mam dużo spraw na głowie i muszę sobie z nimi szybko poradzić, a potem obiecuję już częściej się pojawiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. makijaz jest genialny plus fryzura ;) rewelacja ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. I have awards for you in my blog!!!
    Hope you like...
    Have a wonderful weekend!

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubie nurty z 50 lat :) sa takie kobiece <3

    OdpowiedzUsuń
  23. no ponadczasowe są te lata 50te. Marilyn jest na swój sposób nieśmiertelna - zawsze będzie się o niej mówić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ehh się rozmarzyłam piękne są te lata 50 ;) piękne ikony, cudowne makijaże, ubrania, całe szczęście wszystko do nas wraca ;)
    Kasiu zostałaś nominowana do Liebster Blog, zajrzyj na mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej.. :) już 3 raz :) Postaram się ogarnąć :)

      Usuń
  25. lata 50 były zapewne magiczne na swój sposób, dzięki tym postaciom.

    masz może ochotę na obserwowanie? :)

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  26. moje klimaty, bardzo mi się podoba :) chciałabym żyć w USA w tamtych latach, żeby móc nosić takie piękne sukienki, fryzury i jeździć samochodami z duszą :D

    OdpowiedzUsuń
  27. zostałaś otagowana na moim blogu;)

    OdpowiedzUsuń
  28. swietny makijaz :) koniecznie musze obejrzec sniadanie u tiffaniego i moj tydzien z marlin :D

    OdpowiedzUsuń

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...