niedziela, 20 października 2013

Standard w sieci- Kradzież zdjęć po raz Enty


Temat niby stary, ale wciąż nie ogarniam dlaczego ludzie to robią.
Po raz pierwszy z kradzieżą zdjęć spotkałam się bezpośrednio w konkursie na facebook organizowanym przez Mary Kay. Zadaniem konkursowym było przedstawienie swoich ust w jakimś błyszczyku czy szmince.. Ponieważ dopiero zaczynałam wtedy historie z blogowaniem nie podpisywałam publikowanych zdjęć. I tu był błąd :) W ww. konkursie jedna z użytkowniczek przesłała zdjęcie moich ust wykonane przez znajomego mi fotografa. Wtedy jeszcze było to dla mnie śmieszne i po prostu nie mogłam uwierzyć, do czego ludzie potrafią się posunąć aby zdobyć darmowy błyszczyk czy cień do powiek ;D



Sprawa wróciła jednak ostatnio, kiedy to dowiedziałam się od znajomej, że zarówno moje zdjęcia jak i innych twórców pojawiły się na stronie sztucznakrew.pl żeby przypadkiem twórca strony się nie namęczył to zerżnął również całe moje posty , mowa między innymi o TYM poście który pojawił się u mnie ponad dwa lata temu ;D Reszta poszkodowanych również nie była tym faktem zbyt zadowolona.. sprawa została zgłoszona. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


Kolejny raz na swoje zdjęcie natknęłam się w artykule na stronie gazetki internetowej.. jakież było moje zaskoczenie gdy spostrzegłam również iż brakuje znaku wodnego, a zdjęcie podpisane jest "archiwum" :D Artykuł świeżynka, dodany niedawno, zaś mój post wisi na blogu od 2 lat TUTAJ. Do Państwa jeszcze nie napisałam, chyba jeszcze to do mnie nie dotarło. 

  

 Po tych sytuacjach myślę sobie- ciekawe ile jeszcze znajde w sieci swoich zdjęć ?! Zasiadłam do google i zaczęłam szukać obrazami. Trafiłam na kolejną swoją charakteryzację (KLIK) na jakiejś egzotycznej stronie w artykule o maltretowanych kobietach (nie ma to jak prowadzić blog kosmetyczny). Nawet nie wiem jak do nich napisać.. istnieje możliwość, że się nie zrozumiemy :p

 Znalazłam również kilka bardzo ciekawych- masochistycznych blogów nastolatek, a tam zdjęcia moich charakteryzacji. Trochę mnie to przeraziło. Może mój blog powinien mieć weryfikację wiekową ? :P





Ktoś miał też wielką ochotę i wykorzystał foto mojego makijażu jako profilowe na stronie filmweb..


Podsumowując.. nie wiem co powiedzieć ;p 
jakie wnioski ?

22 komentarze:

  1. również miałam taką sytuację, dotyczyła mojej recenzji z biegu, która bez mojej wiedzy została wykorzystana jako reklama dla owego biegu, jakie było moje zdziwienie, na szczęście po mojej interwencji zostało to usunięte

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..? żenada.

      wiesz co jak jeszcze jakaś nastolatka zrobi taką gafę to jakoś mnie to tak bardzo nie razi. Ale dorośli ludzie żeby robili takie rzeczy? Firmy? Portale? Przedsiębiorstwa? ..

      Usuń
    2. dla mnie to faktycznie nie na miejscu, wystarczyłoby zapytać, tym bardziej iż wyglądało to tak jakbym ja osobiście miała reklamować ich start, a o niczym nie wiedziałam to się nazywa dno :)

      Usuń
  2. Postraszyc:-) napewno sa jakies paragrafy' albo podadza zrodlo zdj albo usuwaja inaczej wyciagniesz konsekwencje:-) moze to cos da:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wniosek, osobiście, mam tylko jeden.. MASZ ZBYT ZAJEBISTE ZDJĘCIA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ;D dobre. Ok to od dzisiaj "poprawie" swoje postępowanie

      Usuń
    2. heh to prawda, mistrzostwo świata! kradzież niestety była i będzie, może podpisuj swoje zdjęcia. znak wodny na środku .

      Usuń
  4. nie rozumiem ludzi i nigdy nie zrozumie, taki wniosek;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczęka mi opadła. Sporo tego znalazłaś... Anonim powyżej zdecydowanie ma rację, ale to nie powinno nikogo upoważniać do kradzieży :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem Ci, że trafiałam na takie kwiatki raz za razem w czasach gdy brałam aktywny udział w "internetowym życiu makijażowym", czy jak by tego nie nazwać. Każdy konkurs, czy inna aktywność angażująca makijaże była opatrzona przynajmniej jedną sierotą, której ciężko było zaangażować własne wysiłki.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja pierdziele :/ porażka na całej linii, jak tak można w ogóle? człowiek się stara, wkłada w swoje zdjęcia pełno pracy i pasji, a potem ktoś po prostu je sobie bierze i przywłaszcza :(

    OdpowiedzUsuń
  8. dokładnie, żeby dorośli ludzie kradli zdjęcia to już jest kompletna wiocha... i tam to się właśnie nadaje :/

    OdpowiedzUsuń
  9. weryfikacja wiekowa dobra rzecz... powiem szczerze, że jestem w szoku... ten znak wodny to chyba trzeba robić przez całą szerokość albo długość zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  10. haha no ktoś wyżej miał rację, widac prace masz tego warte. A tak serio to też nad tym ubolewam. O ile ściągnie zdjęcia z sieci żeby gdzieś coś pokazac, zainspirowac się, czy też zrobic sobie awatar mi nie przeszkadza, to bezczelne wykorzystywanie cudzych prac na witrynach "twórczych" gdzie powinny byc zdjęcia autorów stron, blogów itp. wkurza mocno.

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja powiem tylko tyle -jestem przerazona !!!! Ludzka bezczelnosc chyba nie zna zadnych granic .Wstyd !! Uwazam, ze wszystkie osoby odpowiedzialne za kradzieze powinny zostac ukarane

    OdpowiedzUsuń
  12. Szok, że ludzie tak przywłaszczają sobie zdjęcia, ja swoich też nie podpisuje, ale coraz więcej takich sytuacji się zdarza więc nie wiem czy nie zacznę:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiesz, awatary jeszcze zrozumiem, bo często gęsto wchodząc na strony z avkami czy zdjęciami trudno doszukiwać się, czy dany avatar gdzieś miał swój początek i na to można przymknąć oko, tak wykorzystywanie zdjęć w konkursach i przypisywanie sobie autorstwa danego tekstu jest złe.
    Ale prace faktycznie masz zaje..fajne :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Temat kradzieży zdjęć niestety szybko się nie skończy. Ludzie nie szanują cudzej pracy :/

    OdpowiedzUsuń
  15. to chyba znaczy, że jesteś dobra i robisz świetną robotę. ja bym się upomniała prawnie o swoje zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Eh, szkoda gadać, najprościej jest ukraść :/. Ludzie są bezczelni i w ogóle nie myślą zanim coś zrobią!

    OdpowiedzUsuń
  17. JA MAM DWA WNIOSKI DOBRY I ZŁY...dobry to taki ze widac ze masz swietne prace i naprawde profesjonalne , wiec cieszyc sie ze foty sie podobaja, drugi wniosek zły to taki ze kradziesz fot jest równoznaczna z kradzieza praw autorskich a wiec mozesz uzyskac z tego tytułu co? kase !!!! hih tylko ze znajdź w sieci włascicieli profili gdzie sa publikowane Twoje prace...współczuje naprawde :****

    OdpowiedzUsuń

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...